(11.06.2025 r.)
Konkurs Dżemik 2025 dobiegł końca – za nami emocjonujące prezentacje, kreatywne pomysły i imponujące projekty! Poniżej przedstawiamy zwycięzców w poszczególnych kategoriach:
I miejsce – Kacper Łaski, Jakub Południak (Społeczna Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi Białostockiego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku)
II miejsce – Aleksandra Kołdys (Szkoła Podstawowa Zgromadzenia Sióstr Misjonarek Świętej Rodziny im. bł. Bolesławy Lament w Białymstoku)
III miejsce – Michał Górczyński (Katolicka Szkoła Podstawowa imienia Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku)
I miejsce – Michał Wróblewski, Krzysztof Wróblewski (Szkoła Podstawa Zespołu Kształcenia i Wychowania w Bielkówku)
II miejsce – Sebastian Dryl (Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Białymstoku)
III miejsce – Julia Bajena (Szkoła Podstawowa Nr 53 w Białymstoku z Oddziałami Dwujęzycznymi)
I miejsce – Bartosz Cyrynowski, Bartosz Lubosz Kuć (Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej)
II miejsce – Ryszard Konopko, Michał Jan Buczyński (Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej)
III miejsce – Filip Misiuk, Jakub Brodziński (Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej)
(29.05.2025 r.)
Harmonogram wydarzenia:
Szczegóły dotyczące zasad prezentacji projektów zostaną przesłane uczestnikom drogą mailową.
(29.05.2025 r.)
Zakończyliśmy pierwszy etap tegorocznej edycji konkursu Dżemik. Jury miało okazję zapoznać się z wieloma niezwykle kreatywnymi i dopracowanymi projektami – serdecznie dziękujemy wszystkim zespołom za udział.
Z przyjemnością publikujemy listę drużyn zakwalifikowanych do finałowego etapu konkursu:
Michał Górczyński
Aleksandra Kołdys
Kacper Łaski, Jakub Południak
Adrian Rybnik, Damian Rybnik
Bartosz Siemionczyk
Krystian Chrzanowski
Bartosz Cyrynowski, Bartosz Lubosz Kuć
Ryszard Konopko, Michał Jan Buczyński
Filip Misiuk, Jakub Bodziński
Dawid Krzysztof Żukiewicz, Andrzej Muciuś
(17.05.2025 r.)
Dziękujemy wszystkim zespołom za udział w tegorocznej edycji konkursu Dżemik i za nadesłanie swoich gier. Tegoroczny temat – „Szkoła latania” – został potraktowany z dużą kreatywnością, a przesłane projekty pokazują ogromne zaangażowanie i pomysłowość uczestników.
Zakończenie pierwszego etapu oznacza rozpoczęcie procesu oceny prac przez nasze jury. Wyniki zostaną ogłoszone w przyszłym tygodniu.
Zespoły, które zakwalifikują się do kolejnego etapu, otrzymają indywidualne powiadomienia wraz z zaproszeniem do zaprezentowania swoich gier.
Raz jeszcze gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za pasję oraz twórczą energię włożoną w realizację projektów.
Czekamy z niecierpliwością na kolejny etap konkursu!
(23.04.2025 r.)
Z przyjemnością informujemy, że wystartowała kolejna edycja konkursu Dżemik, organizowanego przez Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej. W tym roku hasłem przewodnim wydarzenia jest „Szkoła latania” – temat otwarty, dający uczestnikom dużą swobodę interpretacyjną i kreatywną.
Zachęcamy zespoły do tworzenia gier inspirowanych własną wizją tego, czym może być „szkoła latania”.
Każdy zespół otrzymał indywidualny link do folderu, w którym należy umieścić gotową grę. Termin nadsyłania prac mija 16 maja.
W przypadku pytań lub problemów technicznych, prosimy o kontakt pod adresem: dzemik@pb.edu.pl
(03.04.2025 r.)
Masz pasję do programowania? Uwielbiasz tworzyć gry komputerowe? Zapraszamy Cię do udziału w kolejnej edycji Dżemiku – wyjątkowego wydarzenia organizowanego przez Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej, we współpracy z Kołem Naukowym Biometrii Politechniki Białostockiej oraz Oddziałem Białostockim Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Na czym polega konkurs?
Dżemik 2025 składa się z dwóch etapów:
Etap I (online) – od 23 kwietnia do 16 maja 2025
Zdalna rywalizacja, w której uczestnicy tworzą własną grę na temat ogłoszony przez jury. Pełna dowolność miejsca – wystarczy komputer i pomysł!
Etap II (forma stacjonarna) – 11 czerwca 2025
Finał konkursu odbędzie się na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej w Białymstoku.
Do finału zaproszeni zostaną autorzy najlepiej ocenionych przez Jury rozwiązań z Etapu I. Finaliści zaprezentują swoje gry przed jury i publicznością, opowiedzą o procesie tworzenia i zastosowanych rozwiązaniach. To właśnie podczas finału wyłonimy zwycięzców każdej z kategorii!
Rejestracja
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny w dniach 9–22 kwietnia 2025.
Pamiętajcie o dołączeniu skanu lub zdjęcia zgody rodzica/opiekuna prawnego (zgodnie z załącznikiem nr 1 do regulaminu).
Kto może wziąć udział?
Konkurs przeznaczony jest dla młodych twórców w trzech kategoriach wiekowych:
Junior (klasy IV-VI szkoły podstawowej)
Kadet (klasy VII-VIII szkoły podstawowej )
Senior (szkoły ponadpodstawowe (do 18 roku życia)
Można startować indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych.
Technologia? Ty wybierasz!
Od Scratcha i Kodu, po Unity3D, Godot czy inne narzędzia – masz pełną dowolność technologiczną (po ewentualnej konsultacji z jury).
Co oceniamy?
Liczy się kreatywność, wkład własny, działająca gra oraz jakość kodu źródłowego.
Pełny regulamin i szczegóły znajdziesz na stronie konkursu. Do zobaczenia!