Konkurs pisania gier komputerowych "Dżemik"

Dżemik 2024

Dżemik 2024 – wyniki

(29.05.2024 r.)

Drodzy Uczestnicy,

Mamy niezwykłą przyjemność ogłosić zwycięzców tegorocznej edycji naszego konkursu Dżemik. Jeszcze raz dziękujemy wszystkim za udział, za Wasze zaangażowanie, pasję i kreatywność. Oglądanie Waszych gier sprawiło nam mnóstwo radości.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Oto lista zespołów, które zdobyły najwyższe wyróżnienia w drugim etapie konkursu:

W kategorii Junior:

  • Miejsce PIERWSZEMichał Górczyński z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku – za grę pod tytułem „35 tajemniczych pokoi”
  • Miejsce DRUGIE – Drużyna „Wróbelki” czyli Michał Wróblewski i Krzysztof Wróblewski ze Szkoły podstawowej imienia Św. Jana De La Salle – za grę pod tytułem „Kolonizacja Neutrona 35”
  • Miejsce TRZECIE – Drużyna „Papier i Plastik” czyli Jakub Tankiewicz i Mikołaj Waliś ze Szkoły katolickiej im. Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku oraz Szkoły Podstawowej im. św. Kazimierza Królewicza w Białymstoku – za grę pod tytułem „Fox35”
  • WyróżnienieBartosz Kujawa ze Szkoły Podstawowej nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku – za grę pod tytułem „35 ciekawostek o WIPB”
  • Wyróżnienie – Drużyna „Siódemka” czyli Bartosz Jóźwiak ze Szkoły Podstawowej nr 7, im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku – za grę pod tytułem „35 Królików”
  • Wyróżnienie – Drużyna „Sebastian” czyli Sebastian Janiuk ze Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Białymstoku – za grę pod tytułem „Number Battle”
  • Wyróżnienie – Drużyna „misja2” czyli Adam Kołdys i Aleksandra Kołdys ze Szkoły Podstawowej Sióstr Misjonarek Świętej Rodziny – za grę pod tytułem „Drones”

W kategorii Kadet:

  • Miejsce PIERWSZE – Drużyna „Koderska Kampania” czyli Miłosz Tylenda i Igor Wilk ze Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicz w Suwałkach – za grę pod tytułem „Gdzie jest 5?”
  • Miejsce DRUGIEKacper Ryszkiewicz z Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 8 im. M. Konopnickiej – za grę pod tytułem „Let Me Out”
  • Miejsce TRZECIEJulia Bajena ze Szkoły Podstawowej nr 53 w Białystoku – za grę pod tytułem „Projekt 35”
  • Wyróżnienie – Drużyna „Darkness” czyli Daniel Kalitka ze Szkoły Podstawowej nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Lesznie – za grę pod tytułem „Mathematical Mayhem”

W kategorii Senior:

  • Miejsce PIERWSZE – Drużyna „iHaNi” czyli Piotr Kossakowski i Gabriel Romaniuk z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej – za grę pod tytułem „Cathematics”
  • Miejsce DRUGIE – Drużyna „R&B” czyli Ryszard Konopko i Michał Jan Buczyński z Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej – za grę pod tytułem „PB Defense czyliWalka z Kolosem
  • Miejsce TRZECIE – Drużyna „GameReal Studios” czyli Dawid Krzysztof Żukiewicz i Dominik Grycel z Zespołu Szkół Zawodowych im. Elizy Orzeszkowej – za grę pod tytułem „Projekt 35”
  • Wyróżnienie – Drużyna „Unisound” czyli Bartosz Cyrynowski i Bartosz Lubosz Kuć z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej – za grę pod tytułem „Strefa 35”

Gratulujemy i dziękujemy. Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście podczas tworzenia swoich projektów, jak i w trakcie drugiego etapu oraz gali. Mamy też nadzieję, że nagrody i wyróżnienia sprawią Wam przyjemność, byście wciąż odnajdywali w sobie motywację do tworzenia.

Zapraszamy Was serdecznie za rok, na kolejną edycję Dżemika! Bądźcie gotowi na nowe wyzwania i kolejną porcję kreatywnej zabawy.

Dziękujemy jeszcze raz i gratulujemy wszystkim uczestnikom!

Z wyrazami uznania,

Zespół Organizacyjny Dżemika 2024

Wyniki pierwszego etapu konkursu

(22.05.2024 r.)
 

Drodzy Uczestnicy,

Mamy zaszczyt ogłosić, że etap pierwszy konkursu Dżemik 2024 został zakończony! Chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom za przesłane gry – były one niezwykle interesujące, a jury z przyjemnością w nie grało. Wasz wysoki poziom kreatywności i zaangażowania sprawił, że proces oceny był niezwykle inspirujący.

Cieszymy się ogromnie, że mieliśmy okazję zapoznać się z Waszymi projektami i doświadczyć Waszej pasji do tworzenia gier komputerowych.

Oto lista drużyn, które zakwalifikowały się do drugiego etapu konkursu:

W kategorii Junior:

  • Drużyna „Siódemka” czyli Bartosz Jóźwiak ze Szkoły Podstawowej nr 7, im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku
  • Bartosz Kujawa ze Szkoły Podstawowej nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku
  • Drużyna „Papier i Plastik” czyli Jakub Tankiewicz i Mikołaj Waliś ze Szkoły katolickiej im. Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku oraz Szkoły Podstawowej im. św. Kazimierza Królewicza w Białymstoku
  • Michał Górczyński z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku
  • Drużyna „Wróbelki” czyli Michał Wróblewski i Krzysztof Wróblewski ze Szkoły podstawowej imienia Św. Jana De La Salle
  • Drużyna „Sebastian” czyli Sebastian Janiuk ze Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Białymstoku

W kategorii Kadet:

  • Drużyna „misja2” czyli Adam Kołdys i Aleksandra Kołdys ze Szkoły Podstawowej Sióstr Misjonarek Świętej Rodziny
  • Drużyna „Darkness” czyli Daniel Kalitka ze Szkoły Podstawowej nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Lesznie
  • Julia Bajena ze Szkoły Podstawowej nr 53 w Białystoku
  • Kacper Ryszkiewicz z Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 8 im. M. Konopnickiej
  • Drużyna „Koderska Kampania” czyli Miłosz Tylenda i Igor Wilk ze Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicz w Suwałkach

W kategorii Senior:

  • Drużyna „Unisound” czyli Bartosz Cyrynowski i Bartosz Lubosz Kuć z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej
  • Drużyna „GameReal Studios” czyli Dawid Krzysztof Żukiewicz i Dominik Grycel z Zespołu Szkół Zawodowych im. Elizy Orzeszkowej
  • Drużyna „iHaNi” czyli Piotr Kossakowski i Gabriel Romaniuk z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej
  • Drużyna „R&B” czyli Ryszard Konopko i Michał Jan Buczyński z Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej

Serdecznie gratulujemy wszystkim zakwalifikowanym! Jest to wielkie osiągnięcie, za które należy Wam się ogromne brawa.

Zakwalifikowane drużyny zapraszamy na drugi etap konkursu oraz na galę z wręczeniem nagród – odbędą się one 28 maja (to już najbliższy wtorek!). Poniżej znajdziecie szczegółowe informacje.

Data: 28.05.2024 r.

Przebieg:
12:00 – 14:45 – prezentacje
14:45 – 15:15 – przerwa
15:15 – 16:00 – gala związana z ogłoszeniem wyników

Miejsce:
Wydział Informatyki
Politechnika Białostocka
ul. Wiejska 45a, Białystok

Sala:
WA-12B

Uwagi techniczne:

  1. Prezentacja powinna być przesłana w formacie PDF lub PowerPoint
  2. Można również wspomóc się przygotowanym filmem z gry, nie są jednak przewidziane pokazy gier „na żywo”
  3. Prezentacja może być wygłoszona przez wszystkich członków zespołu lub przez jego przedstawiciela
  4. Prezentacja nie powinna trwać dłużej niż 8 minut. W przypadku przedłużającej się prezentacji po 10 minutach nastąpi jej przerwanie przez jury Konkursu.

Jeszcze raz serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy powodzenia w kolejnym etapie konkursu!

Z wyrazami uznania,

Zespół Organizacyjny Dżemika 2024

 

 

 

Zakończenie pierwszego etapu konkursu

(14.05.2024 r.)

Drodzy Uczestnicy,

Pierwszy etap konkursu Dżemik 2024 dobiegł końca. Chcielibyśmy serdecznie podziękować Wam wszystkim za udział oraz za wysłanie swoich prac.

Teraz, gdy termin ich nadsyłania minął, nasze jury rozpocznie proces oceniania wszystkich zgłoszeń. W przyszłym tygodniu ogłosimy wyniki pierwszego etapu konkursu. Uczestnicy, których prace zakwalifikują się do drugiego etapu, otrzymają indywidualne powiadomienia i zaproszenia do udziału w gali finałowej na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej w dniu 28.05.2024 r. Drugi etap będzie okazją do prezentacji Waszych projektów.

Jeszcze raz dziękujemy Wam wszystkim za udział w naszym konkursie, gratulujemy kreatywności, zaangażowania i pasji do tworzenia gier.

Czekajcie na kolejne wiadomości od nas, a w międzyczasie życzymy Wam powodzenia i nieustającej inspiracji w Waszych twórczych działaniach!

Dżemik 2024 – hasło przewodnie

(22.04.2024 r.)

Właśnie rozpoczęła się tegoroczna edycja konkursu Dżemik! Ten rok jest szczególny, ponieważ Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej obchodzi swoje 35-lecie. Z tej okazji temat konkursowych gier powinien być związany właśnie z liczbą 35 . Temat pozostawia Wam ogromną swobodę i możliwość wykazania się inwencją. Choć to Wy sami wymyślacie tytuł swojej gry oraz to, na czym ma ona polegać, upewnijcie się, że w jakiś sposób będzie dotyczyć to liczby 35. Co jednak się za nią kryje? Co ona oznacza? Kogo lub czego jest 35? A może to jakiś tajemniczy kod? To już zależy od Was. Zaskoczcie nas! Liczymy na wiele wyjątkowych, niebanalnych pomysłów. Oryginalność na pewno będzie doceniona!

 

Temat przewodni tegorocznego konkursu Dżemik to „35”

 

W mailach wysłanych na podane poodczas rejestracji adresy przesłaliśmy link do folderu, do którego załadujcie plik ukończonej gry. Każda drużyna ma swój własny folder. Proszę sprawdźcie, czy po otwarciu wyświetlają się Wasze nazwiska i czy przesyłacie grę we właściwe miejsce.

 

Pamiętajcie – czas na przesłanie plików macie do 13 maja.

 

Gdyby były jakieś problemy z ładowaniem plików lub jakiekolwiek wątpliwości – prosimy o kontakt mailowy: dzemik@pb.edu.pl.

 

Powodzenia i miłej zabawy!

Rusza Dżemik 2024!

(09.04.2024 r.)

Zapraszamy serdecznie wszystkich pasjonatów programowania oraz tworzenia gier komputerowych do udziału w kolejnej edycji Dżemiku!

Dżemik 2024 to największy konkurs programowania gier dla dzieci i młodzieży, organizowany przez Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej, we współpracy z Kołem Naukowym Biometrii, Analizy i Przetwarzania Obrazów i Sygnałów Politechniki Białostockiej oraz Kołem Naukowym .NET Politechniki Białostockiej oraz Oddziałem Białostockim Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

W tym roku konkurs będzie składał się z dwóch etapów. Pierwszy z nich odbędzie się w dniach 22 kwietnia – 13 maja 2024 roku i zostanie przeprowadzony zdalnie, umożliwiając uczestnictwo z dowolnego miejsca! Będzie on polegać na stworzeniu gry na zadany przez jury temat, zgodnie z podanymi wytycznymi.

Drugi etap odbędzie się na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej, gdzie zostaną zaproszeni autorzy tych gier, które zostaną najlepiej ocenione przez jurorów. Uczestnicy będą musieli zaprezentować swoją grę, a wśród nich wyłonimy zwycięzców. 

Formularz rejestracyjny będzie dostępny online jedynie do 20 kwietnia. Pamiętajcie, aby dołączyć skan lub zdjęcie podpisanej zgody rodzica/opiekuna prawnego na udział w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 1 do Regulaminu.

Dla uczestników przygotowaliśmy trzy kategorie wiekowe: Junior, Kadet, Senior. Ponadto, dajemy swobodę wyboru technologii, począwszy od Scratch i Kodu, aż po zaawansowane narzędzia takie jak Unity3D czy Godot, lub inne po konsultacji z jury.

Pamiętajcie, że w naszym konkursie cenimy wkład własny w stworzenie gry, a ocenie poddany będzie także kod źródłowy aplikacji.

Uczestnicy mogą pracować samodzielnie lub w drużynach (maksymalnie 2 osoby), co pozwoli na wymianę pomysłów i wspólną twórczą pracę.

Nie przegapcie okazji, zapiszcie się na Dżemik 2024 i pokażcie światu swoje programistyczne umiejętności!

Więcej szczegółów znajdziecie w regulaminie. Do zobaczenia na Dżemiku 2024!

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.