Studenci studiów drugiego stopnia kierunku matematyka stosowana o profilu praktycznym będą kontynuować poznawanie metod matematycznych bazujących na informatyce ze szczególnym zwróceniem uwagi na metody analityki danych oraz modelowania matematycznego w zagadnieniach technologicznych przy użyciu narzędzi komputerowych, metod numerycznych i statystycznych. Ze względu na to, że kierunek prowadzony jest na uczelni technicznej, studenci będą mieli możliwość przygotowania się do rozwiązywania problemów w zespołach interdyscyplinarnych, we współpracy z inżynierami. W przeciwieństwie do studiów matematycznych uniwersyteckich lub o profilu ogólnoakademickim, większy nacisk będzie położony na kształcenie w kierunku zastosowań matematyki w informatyce, w przetwarzaniu dużych zbiorów danych, przemyśle, nowoczesnych technologiach, bioinformatyce i finansach.
Pogłębiona wiedza matematyczna absolwenta kierunku matematyka stosowana na studiach drugiego stopnia pozwoli mu na stosunkowo łatwe dostosowywanie się do szybko ewoluujących nowoczesnych technologii. Głównym narzędziem pracy absolwenta będą poznane techniki komputerowe, zarówno w zakresie programowania jak i wspomaganego komputerowo modelowania matematycznego, wydobywania informacji oraz konstruowania nowych produktów z dużych baz danych.
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku matematyka stosowana będzie przygotowany do samodzielnej pracy w instytucjach wykorzystujących metody matematyczne do przetwarzania i analizy danych, pracując na stanowiskach analitycznych, informatycznych (banki, firmy ubezpieczeniowe, firmy prowadzące usługi doradztwa, firmy prowadzące usługi medyczne, ubezpieczeniowe, e-commerce, firmy przemysłowe itp.), w działach komputerowych małych i średnich firm, a także większych korporacji oraz we wdrożeniowych komórkach badawczych, gdzie wykorzystywane jest przetwarzanie danych lub modelowanie matematyczne. Absolwent kierunku matematyka stosowana będzie ponadto zdolny do nieschematycznego myślenia, będzie potrafił selekcjonować wiedzę i pracować w interdyscyplinarnym zespole.
Efekty uczenia (PDF, 32 KB, otworzy się w nowej karcie)