Wydział Informatyki PB

Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej

Kierownik Katedry: prof. dr hab. inż. Khalid Saeed

Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej, dawniej Katedra Systemów Czasu Rzeczywistego, powstała w 2000 roku na bazie zespołu prof. Aleksandra Piotrowskiego i tematyki cyfrowego przetwarzania sygnałów. Obecnie w Katedrze zatrudnionych jest m.in. 6 profesorów i doktorów habilitowanych oraz 8 doktorów. Do dziś poszerza tematykę swoich badań w skład, której wchodzą takie zagadnienia jak:

  • biometria;
  • cyfrowe przetwarzanie sygnałów;
  • przetwarzanie mowy, ze szczególnym naciskiem na uzdatnianie i kodowanie sygnału mowy;
  • przetwarzanie audio;
  • techniki dekompozycji sygnału w szczególności transformacje nierównomierne;
  • kwaterniony w cyfrowym przetwarzaniu sygnałów;
  • projektowanie systemów czasu rzeczywistego w technice VHDL;
  • projektowanie procesorów;
  • techniki multimedialne;
  • technologie komunikacji multimedialnej;
  • przetwarzanie obrazów.

Prócz badań katedra prowadzi też działalność dydaktyczną. Przedmioty prowadzone w katedrze to m.in.: architektura komputerów, biometria, procesory czasu rzeczywistego w systemach multimedialnych, cyfrowe przetwarzanie sygnałów, obróbka mowy w systemach multimedialnych, podstawy układów elektronicznych, metody przetwarzania informacji, podstawy projektowania procesorów, grafika komputerowa 2D i 3D.

 

 

 

 

KSZTAŁCENIE – PRZEDMIOTY PROWADZONE W KATEDRZE

Przedmioty obowiązkowe

  • Architektura komputerów
  • Układy elektroniczne i technika pomiarowa
  • Laboratorium z układów elektronicznych
  • Podstawy elektrotechniki i elektroniki
  • Technika cyfrowa
  • Przetwarzanie sygnałów
  • Systemy wbudowane
  • Komunikacja człowiek-komputer
  • Systemy mobilne
  • Systemy i aplikacje urządzeń mobilnych
  • Grafika komputerowa
  • Wprowadzenie do informatyki
  • Wybrane zagadnienia teleinformatyki (st. niestac.)

Przedmioty obieralne

  • Podstawy biometrii
  • Architektury systemów informatycznych
  • Informatyka w robotyce
  • Rzeczywistość wirtualna
  • Obróbka mowy w systemach multimedialnych
Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.